سه شنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Tue 14 May 2024
    برای اطلاع از تعرفه هزینه تبلیغات در باشگاه خبری فراساحل با ما تماس بگیرید
    جهت انتشار رایگان اخبار فعالیت های شرکت خودتان در حوزه صنعت فراساحل با ما تماس بگیرید
    باشگاه خبری فراساحل؛ مرجع تخصصی انتشار اخبار صنعت فراساحل ایران و جهان
Breaking News
گزارش ویژه دوشنبه ۱۹ تیر ۱۳۹۶ ، ساعت ۱۰:۵۳:۰۰

کنگره جهانی نفت، آینده صنعت نفت را ترسیم می‎کند
افزایش همکاری‎های فناورانه و تعاملات بین‎المللی ایران

باشگاه خبری فراساحل: سرپرست مدیریت پژوهش و فناوری شرکت ملی نفت ایران با بیان اینکه کنگره جهانی نفت چشم انداز آینده صنعت نفت را رقم ‌می‌زند، افزود: همکاری فناورانه از مهمترین مباحث کنگره جهانی نفت است. به گزارش باشگاه خبری فراساحل و به‌نقل ازپایگاه اطلاع رسانی شرکت ملی نفت ایران، ابراهیم علوی طالقانی با اشاره به اینکه در بیست و دومین کنگره جهانی نفت که در استانبول برگزار ‌می‌شود، حدود ۵ هزار نفر از فعالان صنعت نفت دنیا حضور دارند، بیان کرد: این گردهمایی مهم نفتی، هر ۳ سال یکبار برگزار ‌می‌شود که هم اکنون بیست و دومین دوره در استانبول برگزار ‌می‌شود و بیست و سومین دوره نیز ۳ سال دیگر در آمریکا برگزار خواهد شد. سرپرست هیأت نمایندگی شرکت ملی نفت ایران در بیست و دومین کنگره جهانی نفت با بیان اینکه ایران از گذشته تاکنون حضور فعالی در شورا و کنگره جهانی نفت داشته است، افزود: در این کنگره تمام دست اندرکاران صنعت نفت شرکت ‌می‌کنند که در بخشی از این گردهمایی مسائل عمو‌می ‌و روندهای جهانی صنعت نفت دنبال ‌می‌شود و در بخش دیگر مقالات علمی ارائه ‌می‌شود.

حضور فعال شرکت‌‌های غیردولتی در کنگره جهانی نفت

علوی طالقانی با اشاره به اینکه بنا به نظر وزیر نفت، انجمن نفت ساماندهی سازمان‎های غیردولتی نفت را برای حضور در کنگره جهانی برعهده گرفته است، تصریح کرد: در این دوره از برگزاری کنگره تصمیم بر این است که تنها بخش دولتی حضور نداشته باشد و انجمن‌‌ها، دانشگاه‌‌ها و شرکت‌‌های خصوصی در هیأت ایرانی حضور دارند. وی افزود: کنگره در چهار بخش عمده بالادست، پالایش و پتروشیمی، گاز و مسائل مدیریتی برگزار ‌می‌شود و کشورهایی که شرکت نفت ملی دارند به صورت کشوری حاضر ‌می‌شوند و سایر کشورها غرفه کوچکی در محل دارند. در مجموع شرکت‎ها حضور پررنگ تری در کنگره امسال دارند. سرپرست هیأت نمایندگی شرکت ملی نفت ایران در بیست و دومین کنگره جهانی نفت با اشاره به اینکه در هر بخش چهار مجموعه اجرایی از جمله سخنرانی‌‌های کلیدی مدیران عامل، نشست‌‌های وزارتی، میزگرد و مقالات علمی وجود دارد، افزود: جمهوری اسلامی ایران دارای محققان مطرحی است که با حمایت‌‌های شرکت ملی نفت ایران از پژوهشگران همواره زمینه ای فراهم ‌می‌شود که علاقه مندان فراوانی برای ارائه مقاله در هر دوره حضور یابند.

ارائه ۲۳ مقاله علمی ایرانی در کنگره جهانی نفت

علوی طالقانی با بیان اینکه بیش از ۴۰۰ مقاله به کنگره امسال ارائه شده است و در ارائه مقاله‌‌ها دولت‌‌ها دخالتی ندارند، تشریح کرد: در بحث پذیرش مقاله‌‌ها اگر کشوری اسپانسر شود امتیاز و شانس بیشتری برای پذیرش مقالات محققانش در  کنگره دارد، اما ایران با وجود اینکه اسپانسر نشده است ۲۳ مقاله در کنگره امسال دارد که از این حیث توانسته ایم رتبه سوم را کسب کنیم و این نشان ‌می‌دهد که سطح علمی مقالات ما بالاست. وی با اشاره به حضور فعال کمیته جوانان ایرانی و قبول بخشی از مسئولیت‌‌ها در این دوره از کنگره، گفت: بین کمیته جوانان و هیأت نمایندگی شرکت ملی نفت ایران رابطه بسیار خوبی برقرار شده است به طوری که چند نفر از اعضای کمیته جوانان در کنار هر مدیر دولتی هستند و به آنها کمک ‌می‌کنند. قطعا با این همکاری دستاورد بهتری از کنگره حاصل ‌می‌شود. سرپرست مدیریت پژوهش و فناوری شرکت ملی نفت ایران با بیان اینکه در این کنگره چهار روزه حضور ایران به عنوان یک کشور توانمند و اثرگذار به افزایش تعاملات بین المللی کمک ‌می‌کند، تصریح کرد: ‌می‌خواهیم با استفاده از فرصت پسابرجام از تکنولوژی‌‌های روز دنیا بهره مند شویم و به شرکت‌‌های بزرگ دنیا نشان دهیم با حضور آنها در ایران رابطه مفید و دوجانبه برقرار خواهد شد.

افزایش تعامل میان سازندگان داخلی و خارجی، رهاورد کنگره نفت

علوی طالقانی افزود: مباحثی مانند بو‌می‌سازی تجهیزات صنعت نفت و ده گروه کالایی نیز به عنوان اهداف اصلی انتخاب شده اند که اشتغال زایی ایجاد ‌می‌کند اما برای تحقق آن نیاز به انتقال فناوری و تعامل میان سازندگان داخلی و خارجی است که این کنگره به ایجاد این تعامل کمک ‌می‌کند تا بتوانند با هم همکاری کنند. وی حضور مدیران عامل و افراد تاثیر گذار در صنعت نفت و مطرح کردن رئوس برنامه‌‌های عملیاتی را یکی از وجوه مهم کنگره جهانی دانست و افزود: باید به صورت هوشمندانه، سخنرانی‌‌ها آنالیز و بررسی شود؛ برای مثال در دوره قبل مطرح شده بود که به دنبال کاهش قیمت تمام شده تولید نفت‌‌های غیر متعارف هستند و امروز شاهدیم که این اتفاق افتاده است، بنابراین امروز باید دید اگر فعالیت این شرکت‌‌ها روی ماشین‌‌های بدون انرژی فسیلی برای حمل  و نقل است، در آینده بخشی از بازار به آن سمت خواهد رفت؛ در حقیقت این کنگره چشم اندازی از آینده صنعت نفت ‌می‌دهد و باید بسیار هوشمندانه این آینده را در میان سخنرانی‌‌های کلیدی پیدا کرد.

سرپرست هیأت نمایندگی شرکت ملی نفت ایران در بیست و دومین کنگره جهانی نفت با بیان اینکه در این کنگره بلوک‌‌های اکتشافی و فرصت‌‌های سرمایه گذاری ایران نیز معرفی ‌می‌شوند، افزود: برنامه ما ارتقاء شرکت‎های داخلی است و ما با کمک این کنگره‎ها ارتباطات لازم را فراهم ‌می‌کنیم. علوی طالقانی افزود: جذب سرمایه و همکاری‌‌های فناورانه و بو‌می‌سازی فناوری آینده صنعت نفت ایران است و ما باید در این کنگره آینده شرکت‌‌های بزرگ نفتی را بررسی کنیم. براساس این گزارش، بیست و دومین کنگره جهانی نفت، ۱۸ تا ۲۲ تیرماه ۱۳۹۶ در مرکز همایش‎های بین‎المللی استانبول برگزار می‎شود.



  کد خبر : 4016
  ارتباط با سردبیر : info@opc.ir
 

توجه :

در زمینه‌ انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است :
  • لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «OPC» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • «OPC» از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
اظهار نظر در خصوص این خبر :